رعایت قوانین خانه های پیش ساخته

رعایت قوانین خانه های پیش ساخته

برای ثبت سفارش ساخت انواع مدل های مختلف با متراژها و امکانات مختلف فرم را پر نمایید. با شما تماس خواهیم گرفت. سفارش سازی طبق پلان و خواست شما

آنچه در این مقاله می خوانید:

قبل از ساخت خانه آماده، باید به دنبال رعایت قوانین خانه های پیش ساخته باشید. اگر این قوانین را رعایت نکنید، و بدون دریافت مجوز کار کنید، مشکلات زیادی سر راه شما قرار می‌گیرد. در این مطلب از بخش مقالات خانه پیش ساخته از سایت کانکس بارون تولید کننده انواع کانکس با بهترین کیفیت و قیمت تصمیم داریم شما را با قوانین ساخت خانه‌های آماده آشنا کنیم.

قوانین مهم قبل از خرید خانه های پیش ساخته

قبل از اینکه اقدام به ساخت خانه پیش ساخته کنید، باید قوانین ایران را بپذیرید و مجوز و پروانه ساخت کسب کنید. اگر متراژ خانه آماده شما زیر 40 متر باشد، نیاز به کسب مجوز نیست و در صورتی که متراژ خانه شما بیشتر از 40 متر باشد، باید از شهرداری و مراکز مربوط مجوزهای لازم را کسب کنید. قوانین خانه‌های پیش ساخته به مصالح‌ای که استفاده می‌شود بستگی دارد.در ادامه شما را با مراحل کسب مجوز کانکس برای خانه‌های آماده و قوانین مصالح خانه‌ها آشنا می‌کنیم.

این قوانین همچنین برای ساخت انواع کانکس نظیر کانکس ویلایی، کانکس پیش ساخته فروشگاهی، توالت پیش ساخته و …

مراحل کسب مجوز و پروانه برای خانه های پیش ساخته

مراحل کسب مجوز و پروانه کسب خانه‌های پیش ساخته در ایران به شرح زیر است:

  • در شهرداری باید پرونده تشکیل دهید و مدارک لازم تهیه کنید؛
  • یک مسئول از شهرداری به محل می‌آید و اطلاعات ثبت شده را نظارت و بررسی می‌کند؛
  • برای پیمانکار و اجازه تهیه پلان کانکس باید مجوز اخذ کنید؛
  • بر اساس مقررات شهرداری منطقه نقشه طراحی می‌شود؛
  • عوارض برای شهرداری باید پرداخت شود؛
  • فرم‌های شهرداری باید تکمیل و مدارک ضروری باید تهیه شود؛
  • مجوز ساخت و پروانه برای شما صادر می‌شود و می‌توانید آن‌را دریافت کنید.

مدل های خانه پیش ساخته

خانه‌های پیش ساخته در دو مدل قابل حمل و غیرقابل حمل ساخته می‌شوند. جنس خانه پیش ساخته غیر قابل حمل lsf،مصالح مدرن یا بتنی هستند. هر دو این مدل‌ها در مرحله اول در کارخانه تولید می‌شوند و سپس به محل پروژه منتقل و قطعات به اسکلت کانکس متصل می‌شوند.

connex baron

برای سفارش انواع کانکس ها طبق پلان شما با شماره های شرکت تماس بگیرید.

قوانین خانه های پیش ساخته

در خانه آماده با مصالح مدرن یا بتنی از دو ورق فولاد گالوانیزه ساخته می‌شود و درون آن یک لایه عایق از جنس پلی اتیلن یا پلی استایرن قرار می‌گیرد. این لایه عایق بین دو لایه ورق فولادی قرار می‌گیرند. فونداسیون خانه پیش ساخته مطابق خانه‌های معمولی ساخته می‌شود و اگر خانه شما مانند سازه‌های lsf غیرقابل حمل باشند، باید مجوزهای لازم را از شهرداری کسب کنید. مصالح ساختمانی خانه آماده به قسمت‌های مختلفی تقسیم می‌شود که می‌توان به دیوارهای باربر و غیرباربر اشاره کرد. این مصالح ساختمانی باید طبق قوانین و استانداردها ساخته شوند.

رعایت قوانین خانه های پیش ساخته

در زمان ساخت خانه آماده، باید دیوار و سقف ها به گونه‌ای ساخته شوند که امکان تعمیر یا تعویض آن فراهم باشد. برق کشی این خانه ها باید در داخل کارخانه انجام شود. این کار باعث می‌شود در هزینه ساخت خانه پیش ساخته صرفه جویی شود. لوله کشی و مواردی که به داخل خانه مربوط می‌شود باید در کارخانه تولید شوند.

آخرین قانونی که باید رعایت کنید، این است که محل اتصال این خانه‌ها نباید مشخص باشد. از این محل‌ها صورت، سرما یا گرما نفوذ می‌کند و با پوشاندن محل اتصال به کمک ورق‌ها کانکس، می‌توانید ساختمان را عایق بندی کنید. این مصالح نوین، ضد زلزله هستند و مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارند. اگر شما تصمیم دارید یک خانه آماده بسازید، می‌توانید با پشتیبانی کانکس بارون تماس بگیرید تا همکاران ما در مسیر همراه شما باشند.

برای دانلود پی دی اف مقاله رعایت قوانین خانه های پیش ساخته روی لینک کلیک کنید.

  • 1.آیا خانه های پیش ساخته نیاز به مجوز دارند؟

    خانه‌های پیش‌ساخته به دو دسته قابل حمل و غیرقابل حمل تقسیم می‌شوند. خانه‌های پیش‌ساخته قابل حمل معمولاً نیازی به مجوز ندارند، در حالی که برای ساخت خانه‌های غیرقابل حمل که به‌طور ثابت بر روی زمین نصب می‌شوند، دریافت مجوز شهرداری الزامی است.

Picture of کانکس بارون (تولید و فروش انواع کانکس)

کانکس بارون (تولید و فروش انواع کانکس)

بهترین شرکت کانکس سازی در ایران

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استعلام قیمت انواع

1- کانکس

2- ساختمان پیش ساخته

👇 تماس بگیرید. 👇