کانکس بارون: مرجع کانکس ایران

همه چیز درباره دیوار پوش کانکس

همه چیز درباره دیوار پوش کانکس
آنچه در این مقاله می خوانید:

کانکس‌ها یکی از انواع سازه‌های پیش ساخته‌ای هستند که به خوبی می‌توانند برای مصارف گوناگون به عنوان مکانی اداری یا تجاری مورد استفاده قرار گیرند. با این حال نمی‌توان از همان ورق اصلی استفاده کرد و لازم است تا با کمک برخی از متریال‌ها آن را پوشش داد. دیوار پوش کانکس نقش بسیار مهمی از زوایای مختلف در کانکس دارد.

شما می‌توانید با یک انتخاب و طراحی درست هم زیبایی را به کانکس خود بیاورید و هم جوانب ایمنی، عایق بندی و موارد دیگری را نیز در نظر داشته باشید. با این وجود فراموش نکنید بهتر است با متخصصان حرفه‌ای و طراحان خبره کانکس بارون مشورت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

نوع دیوارپوش مواد ساخت ویژگی‌ها
بتنی بتن مقاوم، با دوام، ایزولاسیون حرارتی و صوتی خوب
فلزی فولاد سریع نصب، قابل حمل، مقاوم در برابر حرارت و آتش
چوبی چوب زیبا، محیطی گرم، قابلیت بازیافت
پلاستیکی PVC سبک، ضد آب، نگهداری و نظافت آسان

دیوارپوش کانکس چیست؟

دیوار پوش‌های کانکس، منظور روکشی است که از درون بر روی مصالح اولیه که کانکس از آن تولید شده است کشیده می‌شود. این روکش‌ها هم از نظر زیبایی می‌توانند در نمای داخلی یا خارجی موثر باشند و هم کاربردهای بسیار زیاد دیگری دارند. این روکش‌ها می‌توانند نقش عایق‌بندی کانکس را نیز ایفا کنند تا از هدررفت انرژی جلوگیری شود.

نکته اصلی در زمینه دیوار پوش کانکس این است که بدانید برای هر کانکس با کاربری متفاوت، بهتر است متریالی انتخاب کنید که شرایط را برای شما آماده کرده تا بتوانید بیشترین استفاده را از سازه پیش ساخته خود به دست اورید.

ویژگی دیوارپوش کانکس
ضد ضربه، ضد زلزله، تنوع در رنگ و طرح، مقرون به صرفه

ویژگی دیوار پوش خوب برای کانکس چیست؟

زمانی که تصمیم دارید برای دیوارهای داخلی کانکس خود گزینه‌ای انتخاب کنید، بهتر است همه جوانب را بسنجید تا بتوانید گزینه مناسبی را انتخاب کنید. این دیوارپوش‌ها چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟ این فاکتورها به شرح زیر هستند:

  • بهتر است دقت کنید که دیوار پوش کانکس ضد ضربه باشد. کانکس با هر نوع کاربری ممکن است در معرض ضربات محکمی قرار بگیرد و اگر این دیوارپوش مناسب نباشد می‌تواند هزینه مضاعفی روی دستتان بگذارد.
  • تنوع در طرح و رنگ را در نظر داشته باشید تا بتوانید از نظر زیبایی شناختی نیز گزینه خوبی انتخاب کنید.
  • در بین گزینه‌های مناسب می‌توانید نمونه‌هایی پیدا کنید که از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه باشند.
  • به سادگی و سختی نصب نیز دقت کنید.
  • دقت کنید محل استفاده با نوع دیوارپوش تناسب داشته باشد.
  • بتواند نقش عایق بندی را نیز ایفا کند.

انواع دیوار پوش کانکس

همانطور که برای دیواره‌های خارجی، از انواع نمای کانکس، استفاده می‌شود، برای موارد درونی نیز موارد متعددی وجود دارد که حق انتخاب را برای شما بالا می‌برد. البته به صورت کلی دیوارپوش‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاصی داشته و برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ما چند نمونه از دیوار پوش را معرفی خواهیم کرد. انتخاب نهایی با شما و با مشورت متخصصان کانکس بارون و طراحان این امر انجام خواهد شد.

1- ورق سنگی

یکی از انواع دیوار پوش کانکس، ورق سنگی یا ماربل شیت‌ها هستند که کیفیت بسیار مناسبی دارند. این ورق‌ها که ابعاد آن‌ها اغلب نزدیک به یک متر و نیم در عرض و حدود 3 متر در طول است، به دلیل اینکه ترکیبی از پودر سنگ و مواد پی وی سی است، می‌تواند مزایای زیادی نیز برای کانکس به همراه داشته باشد. این مزایا به شرح زیر هستند:

  • ضد ضربه هستند و می‌توان آن‌ها را یکی از عوامل تاثیرگذار بر طول عمر کانکس دانست.
  • از نظر اقتصادی کاملا مقرون به صرفه هستند.
  • بهترین و پرکاربردترین نوع دیوار پوش برای کانکس‌ها محسوب می‌شوند.
  • نصب ان ساده است.

2- پی وی سی

یکی دیگر از انواع دیوار پوش‌هایی که برای کانکس از آن استفاده می‌کنند پی وی سی اس. البته به یاد داشته باشید که این روکش‌ها به صورت کلی دچار شکنندگی هستند و با یک ضربه فرو رفته یا می‌شکنند. به همین دلیل بهترین اقدام آن است که از پی وی سی‌های ضد ضربه استفاده کنید.

3- ام دی اف

یکی دیگر از دیوارپوش‌هایی که برای نمای داخلی استفاده می‌شود، ام دی اف است. این محصول که از ضایعات‌ چوب تولید می‌شود، ضخامت‌های متفاوتی دارد. این ضایعات پرس شده و یا یک لایه رنگ پی وی سی ترکیب می‌شوند تا تنوع بیشتری داشته باشند. ویژگی‌های این محصول عبارت هستند از:

  • ضد ضربه است.
  • تنوع رنگی زیادی دارد.
  • در مناطق مرطوب قابل استفاده نیست.
  • کمی گران‌قیمت است.

کدام دیوار پوش کانکس برای کدام کاربری مناسب است؟

براساس کاربری کانکس مورد نظر، لازم است دیوار پوش کانکس نیز به درستی و با دقت انتخاب شود.به عنوان مثال از کانکس‌های ام دی اف برای سرویس بهداشتی نباید استفاده کنید. در این محیط رطوبت زیاد است و نیاز به شست‌وشو وجود دارد. ام دی اف در اثر برخورد با آب زیبایی را از دست داده و آسیب می‌بیند. پی وی سی در این مکان‌ها گزینه خوبی است.

در مقابل بهتر است از دیوارپوش‌های ورق سنگی برای کانکس پرسنلی استفاده کنید. این ماربل شیت‌ها عمر بسیار بالایی دارند و نیاز نیست به صورت مداوم آن را تعمیر کنید. به سرعت آلوده نمی‌شوند، قابلیت شست و شو داشته و از همه مهم‌تر اینکه در اثر ضربه مقاومت بسیار بالایی دارند. یکی دیگر از نکات مهم این است که نیاز به هزینه بسیار زیادی نیست و با هزینه کم هم می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

انواع دیوار پوش کانکس
بتنی، چوبی، پلاستیکی، پی وی سی، فلزی

سخن پایانی

داشتن یک کانکس که هم زیبا باشد و هم بتواند نیازهای شما را براورده کند، کار سختی نیست، به شرط آنکه ساخت آن را به تولید کننده معتبری بسپارید که تجربه کافی در این زمینه داشته باشد و ان را با چاشنی دانش و استفاده از متریال با کیفیت ترکیب کرده باشد.

دیوار پوش کانکس، نمای بیرونی، عایق‌بندی، قفسه بندی و هزاران مورد دیگر وجود دارد که باید در طراحی لحاظ شود و این کار تنها از عهده طراحان و متخصصان مجموعه کانکس بارون برمی‌آید. برای اینکه کانکس باکیفیت و زیبایی داشته باشید، همین الان با متخصصان این مجموعه تماس بگیرید.

سوالات متداول

  • بهترین دیوار پوش‌ کانکس کدام هستند؟

دیوارپوش‌ها انواع مختلفی دارند که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارد. با این حال از این میان پی وی سی، ام دی اف و ورق سنگی بهترین انتخاب می‌توانند باشند.

  • ویژگی یک دیوار پوش خوب چیست؟

دیوار پوشی که مقرون به صرفه باشد، تنوع رنگی خوبی داشته باشد، در مقابل ضربه مقاومت کرده و تاب اوری آن در برابر شرایط آب و هوایی منطقه شما مناسب باشد.

کانکس بارون
کانکس بارون

کانکس بارون بهترین تولید کننده انواع کانکس های ساندویچ پانل

کانکس های پرفروش

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استعلام قیمت انواع

1- کانکس

2- ساختمان پیش ساخته

👇 تماس بگیرید. 👇