کانکس بارون: مرجع کانکس ایران

کانکس ضد زلزله

کانکس ضد زلزله
آنچه در این مقاله می خوانید:

کانکس‌ها سازه‌های پیش ساخته‌ای هستند که شاید تا قبل از این تنها یک اتاقک معمولی محسوب می‌شدند؛ اما امروزه به یک محصول پیشرفته تبدیل شده‌اند که می‌توانند ویژ‌گی‌های منحصر به فردی داشته باشند. به عنوان مثال با بالابردن مقاومت می‌توان کانکس ضد زلزله‌ تولید کرد که امنیت افراد را تضمین می‌کند.

با این حال اگر قصد خرید کانکس را دارید فریب تبلیغات را نخورید و تلاش کنید تا محصول را از تولیدکننده‌های معتبر و با سابقه خریداری کنید. متخصصان ما می‌توانند محصولاتی با بهترین کیفیت تولید کرده و در اختیار شما قرار دهند تا بتواند همه نیاز شما را برآورده کند. با این حال بیایید ابتدا ویژگی‌های این نوع کانکس‌ها را با هم بررسی کنیم.

ویژگی توضیحات
ساختار مقاوم کانکس‌های ضد زلزله از مواد مقاوم و تقویت شده ساخته شده‌اند تا در برابر نیروهای زلزله مقاومت کنند.
اتصالات محکم اتصالات بین بخش‌های کانکس باید محکم و پایدار باشند تا از جدا شدن و تخریب در زمان زلزله جلوگیری شود.
تأییدیه استاندارد کانکس ضد زلزله باید دارای تأییدیه و استانداردهای مربوط به ساخت و نصب در مناطق زلزله‌خیز باشند.
استفاده از فناوری‌های زلزله‌ای برخی کانکس‌های ضد زلزله از فناوری‌هایی مانند سیستم‌های تعادل دهنده و زیرسازی خاص برای افزایش مقاومت در برابر زلزله استفاده می‌کنند.
طراحی مناسب طراحی کانکس باید به گونه‌ای باشد که توانایی جذب و تحمل نیروهای زلزله را داشته باشد و از آسیب به ساکنین جلوگیری کند.

کانکس ضد زلزله چیست؟

زلزله یکی از حوادث غیرمترقبه‌ای است که گاه می‌تواند جان و مال انسان‌ها را تهدید کند. در صورتی که نتوانید خود را در مقابل آن ایمن کنید همیشه در معرض خطر هستید. به همین دلیل لازم است تا به هر ترتیبی که می‌توانید در مناطقی که احتمال وقوع زلزله در ان بیشتر است از جان و مال افراد حفاظت شود.

کانکس ضد زلزله سازه‌های آماده‌ای هستند که در هنگام تولید در برابر خطرات زلزله مقاوم سازی شده و در نتیجه از عواقبی که می‌تواند در اثر زلزله برای افراد رخ دهد جلوگیری می‌کند. در تولید آن‌ها محاسبات به گونه‌ای انجام می‌شود که تحمل بار بیشتر شده و خطرات جانی کمتری افراد را تهدید کند. البته از این کانکس‌‌ها بیشتر در مناطق زلزله‌خیز استفاده می‌شود؛ اما در هر منطقه‌ای استفاده از این ابزارها می‌تواند به حفظ ایمنی بیشتر افراد کمک کند.

برخی از این کانکس‌ها برای مناطق زلزله زده‌ای طراحی شده که افراد خانه‌های خود را از دست داده‌اند و احتمال وقوع پس لرزه‌های دیگری وجود دارد. برخی دیگر نیز برای مناظقی است که هنوز خطری وجود ندارد ولی به دلیل زلزله‌خیز بودن، ممکن است افراد دچار مشکلات فراوانی شوند.

کانکس ضد زلزله چیست؟
حفظ ایمنی، مقاوم سازی شده در برابر زلزله

این کانکس‌ها چه امکاناتی دارند؟

کانکس ضد زلزله برای اینکه بتواند علاوه بر ایمنی، آسایش افراد را هم فراهم کند، نیاز به برخی ویژگی‌ها دارد تا بتوان با اطمینان خاطر بیشتری در آن اسکان یافت. این ویژگی‌ها هم در ابعاد ساخت و ساز باید در نظر گرفته شود تا مقاومت بالایی داشته باشد و هم لازم است تا از نظر کاربردی و زیبایی‌شناختی آن را مورد بررسی قرار داد. این ویژگی‌ها از نظر فنی و کاربردی به بخش‌های زیر تقسیم می‌شوند:

ویژگی کاربردی

این کانکس‌ها نیاز به قفسه بندی‌هایی دارند تا بتواند به افراد کمک کند در شرایط بحرانی یا حتی برای اسکان موقت آسایش بیشتری داشته باشند. هرچند این قفسه‌بندی ها می‌تواند مطابق با نیاز مشتری تغییر کند؛ اما برخی موارد در آن مشترک هستند که عبارت‌اند از:

  • حمام
  • آشپزخانه دارای گاز، هود و سینک ظرفشویی
  • سرویس بهداشتی
  • اتاق

البته این موارد بستگی به متراژ کابین و نیاز مشتری می‌تواند تغییر کرده، زیادتر یا کمتر شود. با این وجود بهترین گزینه برای ویلاها، باغ‌ها و مناطقی است که نیاز به اسکان موقت در آن وجود دارد. کانکس‌های نگهبانی یا حتی کانکس‌های کارگاهی می‌توانند در برابر زلزله مقاوم‌سازی شوند تا افراد در امنیت بیشتری باشند.

ویژگی‌های فنی

برای این که یک کانکس بتواند در برابر زلزله مقاوم‌سازی شود، لازم است در هنگام تولید آن برخی نکات فنی را در نظر گرفت تا هر چه بهتر بتواند از افراد در برابر زلزله محافظت کرده و عواقب کمتری برای آنان داشته باشد. از طرفی باید این ویژگی‌ها به نحوی تولید شود که عوامل تاثیر گذار بر طول عمر کانکس نیز در ساخت آن در نظر گرفته شود. این ویژگی‌ها عبارت هستند از:

  • در این کانکس‌ها باید از پروفیل‌هایی با وزن کمتر استفاده کرد. به عبارت ساده‌تر به‌جای پروفیلی با ابعاد 40 در 40 لازم است تا از نمونه‌های 40 در 80 استفاده شود.
  • لازم است تا اسکلت بندی اصلی آنان مقاوم سازی شده و بتواند استقامت بالایی داشته باشد.
  • بهتر است ضدسرقت ساخته شوند.
  • این کانکس‌های باید در برابر حرارت و آتش سوزی عایق بندی کانکس شوند.
  • فاصله بین دهانه ستون‌ها نباید 1 متر بوده و بهتر است 20 سانتی‌متری باشد. به این ترتیب تحمل باز این سازه تا 8 برابر افزایش پیدا می‌کند.

آیا این کانکس‌ها تنوع دارند؟

البته به صورت کلی کانکس‌هایی که تولید می‌شوند باید بتوانند شرایط اقلیمی محل اصلی را تحمل کنند. این مقاوم سازی می‌تواند تنوع کانکس را افزایش دهد. با این وجود تنوع دیگری که در زمینه کانکس‌ها می‌توان در نظر گرفت، متریالی است که کانکس‌ها را از آن می‌سازند. به همین دلیل می‌توان گفت یکی از بهترین نوع کانکس‌هایی که در برابر زلزله و البته آب و هوا تاب‌اوری بالایی دارد، ساندویچ پانل‌ها هستند. ساندویچ پانل‌ها وزن بسیار کمی دارند و در مقابل می‌توان آن‌ها را در ابعاد بزرگ‌تری نیز تولید کرد. در نتیجه تحمل بار افزایش یافته و مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد.

البته کانکس ضد زلزله را می‌توان در نمونه‌های چرخ‌دار یا بی‌چرخ نیز برای جابه جایی کانکس تولید کرد. چرخ‌دارها بیشتر برای مناطق زلزله‌زده که خانه‌ها ویران شده است کاربرد دارد و موقتی است. در صورت نیاز نیز می‌توان جای آن‌ها را تغییر داد. با این حال برای مناطقی مانند باغ‌ها، ویلاها، مناطق مورد نیاز نگهبانی، کارگاه‌ها و مواردی از این دست بهتر است تا از کانکس بدون چرخ استفاده کنید.

انواع کانکس های ضد زلزله
کانکس های ضد زلزله می توانند قابلیت جابه جایی با چرخ را نیز داشته باشند.

سخن پایانی

در بسیاری از مناطق افراد برای اسکان موقت و استراحت نیاز به سازه‌هایی دارند که ساده باشد و مانند ساختمان‌ها دارای تجهیزات نیست. کانکس‌ها از انواع این سازه‌ها هستند که می‌توانند تنوع بی‌نظیری داشته باشند و برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار گیرند.

کانکس ضد زلزله یکی از این موارد است. البته اگر شما نیز تمایل دارید با کمک این کانکس‌ها محل مورد نظر خود را ایمن کنید و در برابر حوادثی مانند زلزله از جان و مال افراد حفاظت کنید؛ لازم است تا تولید آن را به دست متخصصان این امر بسپارید. مشاوران ما در این زمینه شما را بهتر و بیشتر یاری خواهند کرد.

سوالات متداول

  • کانکس ضد زلزله چیست؟

کانکس‌هایی که به نحوی تولید شده‌اند تا بتوانند بار بیشتری را تحمل کنند به خوبی می‌توانند در برابر زلزله مقاومت کرده و تاب آوری بالایی دارند.

  •  کانکس ضد زلزله چه ویژگی‎هایی دارد؟

این کانکس‌ها از لحاظ قنی و کاربردی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. اسکلت مقاوم و انواع قفسه‌بندی‌هایی که با نظر مشتری می‌تواند تغییر کند از جمله این ویژگی‌ها است.

کانکس بارون
کانکس بارون

کانکس بارون بهترین تولید کننده انواع کانکس های ساندویچ پانل

کانکس های پرفروش

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استعلام قیمت انواع

1- کانکس

2- ساختمان پیش ساخته

👇 تماس بگیرید. 👇