کانکس بارون: مرجع کانکس ایران

آشنایی با قفسه بندی های داخلی کانکس

آشنایی با قفسه بندی های داخلی کانکس
آنچه در این مقاله می خوانید:

کانکس‎‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام برای موارد متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهم‌ترین عاملی که می‌تواند این تمایز را به وجود آورد، وجود بخش‌‌بندی‌ها و تجهیزات مختلفی است که براساس نیازهای هر کانکس در آن استفاده می‌شود. این تجهیزات که به آن قفسه بندی های داخلی کانکس گفته می‌شود، می‌تواند اشکال و انواع مختلفی داشته باشد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید تناسب این امکانات با نوع کاربری کانکس است. با این وجود لازم است تا حتما کانکس را برای تولید به طراحان و تولیدکنندگان معتبری بسپارید که بتواند بهترین امکانات را با کیفیت عالی در اختیار شما قرار دهد. به همین دلیل ما به شما توصیه می‌کنیم برای آرامش بیشتر در این سازه‌ها حتما با طراحان و متخصصان ما تماس گرفته و از آن‌ها در این زمینه کمک بخواهید.

 

مدل قفسه‌بندی توضیحات
مدل استاندارد قفسه‌بندی استاندارد شامل قفسه‌های فلزی یا چوبی با ارتفاع و عرض ثابت
مدل قابل تنظیم ارتفاع قفسه‌بندی‌هایی که ارتفاع قفسه‌ها قابل تنظیم است برای تطبیق با اندازه کالاها
مدل متحرک قفسه‌بندی‌هایی که قابلیت جابجایی دارند، معمولاً با چرخ‌ها برای سهولت در حمل و نقل
مدل دیواری قفسه‌بندی‌هایی که به صورت دیواری به دیوارهای کانکس نصب می‌شوند و فضای اضافی برای ذخیره سازی ایجاد می‌کنند
مدل پیش ساخته قفسه‌بندی‌هایی که به صورت پیش‌ساخته ارائه می‌شوند و به راحتی در کانکس مونتاژ می‌شوند

قفسه بندی های داخلی کانکس بر چه اساسی انجام می‌شود؟

برای اینکه بتوانید داخل کانکس خود قفسه‌ بندی‌های مناسبی داشته باشید، ابتدایی‌ترین گامی که باید بردارید طراحی داخلی کانکس است. نکات بسیاری باید در این زمینه مدنظر بگیرید تا این امکان برایتان فراهم شود که به درستی تشخیص دهید که چه قفسه‌بندی‌ها و پارت‌هایی باید در کانکس داشته باشید. البته دقت داشته باشید بهترین انتخاب آن است که طراحی را به افراد متخصصی بسپارید که در این زمینه سررشته دارند.

قفسه‌بندی و پارت‌هایی که در داخل کانکس انجام می‌شود باید براساس فضایی انجام شود که در اختیار دارید. فضای داخل کانکس اغلب محدود است و به همین دلیل با کمک قفسه‌بندی‌هایی که انجام می‌شود، در فضا صرفه‌جویی می‌شود. انچه در گذشته در طراحی داخلی کانکس در نظر گرفته می‌شد امروزه دیگر کاربردی ندارد و این قفسه‌بندی‌ها هستند که کمک می‌کن ند بهترین استفاده را از داخل کانکس با هر متراژی انجام دهید.

از طرف دیگر باید بدانید کانکس‌ها انواع مختلفی دارند و همین باعث می‌شود که قفسه‌بندی که برای هرکدام از کانکس‌ها انجام می‌شود منحصر به همان فضا باشد. این قفسه‌بندی‌ها باعث می‌شود تا کاربران در این فضا احساس راحتی بیشتری کنند. البته امکان خلاقیت و اضافه و کم کردن موارد نیز وجود دارد؛ اما نکته مهم در این است که بدانید برای هر کانکس با هر نوع کاربری چه قفسه‌هایی استفاده می‌شود. به عنوان مثال کانکس سینمایی با کانکس فروشگاهی بسیار متفاوت است.

 

قفسه بندی های داخلی کانکس
قفسه بندی های داخلی کانکس، صرفه جویی در فضا، خلاقیت و احساس راحتی فرد در محیط

 

هر کانکس، یک قفسه بندی

همانطور که متوجه شده‌اید، هر کدام از انواع کانکس‌ها متناسب با کاربری خاصی که دارند قفسه‌بندی‌های متفاوتی دارند که ما در اینجا به تفکیک برای شما ذکر خواهیم کرد:

کانکس با کاربری مسکونی

این کانکس‌ها بیشتر برای زندگی طراحی شده و بسته به نیاز کاربر به دو شکل عادی و ویلایی تولید می‌شود نکته مهم این است که کانکس‌ها پیش ساخته بوده و سپس جابه‌جایی کانکس به محل مورد نظر انجام می‌شود. این کانکس‌ها چون برای زندگی موقت ساخته می‌شوند قفسه بندی های داخلی کانکس نیز محدود است. در طراحی این کانکس‌ها علاوه بر قفسه‌بندی، باید نکات دیگری مانند حریم خصوصی و مواردی از این دست در نظر گرفته شده باشد که بنا بر خواست مشتری می‌تواند تغییر کند.

این کانکس‌ها نیاز به فضایی دارند تا به عنوان سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار بگیرد. مخزن آب، محلی برای آشپزخانه که دارای کابینت، سینک، گاز و هود است، کمد دیواری برای قرار دادن لوازم، محل عمومی مانند پذیرایی، تاسیسات برق و لوله‌کشی آب نیز داشته باشد. در صورتی که متراژ کانکس زیاد باشد امکان تعبیه اتاق خواب یا چندین اتاق وجود دارد.

قفسه بندی های داخلی کانکس اداری چگونه است؟

این نوع کانکس‌ها مرسوم نیستند؛ اما بیشتر برای محیط‌هایی مانند اتاق‌های کنفرانس یا سالن‌های گردهمایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی موارد به عنوان محلی برای کار کارمندان استفاده می‌شوند و نیاز به فضای بزرگ‌تری دارد تا بر حسب نیاز بتوان فضایی برای کار و استراحت کارمندان یا کارگران در نظر گرفت. قفسه بندی‌های داخلی کانکس اداری می‌تواند متناسب با نیاز مشتری طراحی شود؛ اما برخی موارد در اکثر این موارد مشترک است.

سرویس بهداشتی تقریبا در همه کانکس‌ها با هر نوع کاربری مشترک است؛ اما در کانکس‌های اداری علاوه بر این مورد باید آبدارخانه، لوله‌کشی، پارتیشن بندی برای اتاق‌های مورد نیاز، لوازم سرمایشی و گرمایشی نیز در نظر گرفت. کمدها دیواری برای قرار دادن اسناد و سایر بخش‌ها متناسب با نیاز نیز می‌تواند اضافه شود. سیستم روشنایی نیز در اغلب کانکس‌ها مورد نیاز است.

آیا کانکس کارگاهی نیز قفسه بندی خاص خود را دارد؟

این نوع کانکس‌ها اغلب نیاز به قفسه‌بندی یا پارتیشن کشی خاصی ندارند و در بیشتر موارد در کنار کارگاه‌ها برای نظارت یا رتق و فتق کردن امور کارگاهی و کارگران مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این کارگاه‌ها نیاز به سیستمی برای تهویه و همچنین سیستم‌های گرمایش یا سرمایش وجود دارد. بسته به نیاز مشتری می‌توان کمد دیواری برای قرار دادن اسناد و پرونده‌ها تعبیه کرد. حمام در داخل برای نظافت کارگران و یک سرویس بهداشتی نیز از دیگر موارد مورد استفاده در این کارگاه است.

کانکس‌های فروشگاهی به چه نوع قفسه‌بندی‌هایی نیاز دارد؟

قفسه بندی داخلی کانکس فروشگاهی نیز متناسب با نوع کالایی که در آن فروخته می‌شود می‌تواند متفاوت باشد. می‌توان از انواع یخچال‌های مناسب فروشگاه بهره برد یا ویترین‌های مختلفی به عنوان قفسه در آن قرار داد تا مشتری بتواند محصولات را در ان مشاهده و انتخاب کند. امکان قرار دادن قفسه‌های دیواری یا کمد برای برخی اجناس نیز می‌تواند از دیگر نمونه‌های مورد استفاده باشد.

علاوه بر همه این موارد بهتر است تاسیسات مناسب، انواع لوله‌کشی آب و سیم‌کشی برق، لوله کشی گاز و حتی روشویی، کپسول آتش نشانی و مواردی از این دست را به این کانکس اضافه کرد تا بتوان با خیال راحت و ایمنی بالا محصولات مختلفی را در آن به مشتریان عرضه کرد.

در کانکس نگهبانی کدام قفسه‌بندی‌ها مناسب‌تر است؟

در برخی موارد برای نگهبانی در هر منطقه‌ای یک کانکس در نظر گرفته می‌شود که بیشتر از نظر امکانات مشابه با کانکس‌های مسکونی است؛ زیرا فرد نگهبان به صورت شبانه‌روزی در این محل مستقر است و برای استراحت نیاز به مکانی با حریم خصوصی دارد. به همین دلیل انواع قفسه‌ها و پارتیشن بندی‌ها برای سرویس بهداشتی، حمام، روشویی، سینک آشپزخانه، در صورت نیاز گاز و مواردی از این دست می‌تواند اضافه شود که این متناسب با نیاز مشتری خواهد بود.

 

کانکس اداری
دارای سرمایش، گرمایش، آبدارخانه، لوله کشی، پارتیشن بندی و …

سخن پایانی

کانکس‌ها سازه‌های پیش ساخته‌ای هستند که می‌توانند به طور موقت برای افراد اسکانی را فراهم کنند. این سازه‌ها علاوه بر اینکه محلی برای استراحت فرد آماده می‌کنند می‌توانند به کمک قفسه بندی های داخلی کانکس راحتی بیشتری را برای افراد به همراه داشته باشند. نکته مهم در این است که بتوانید این کانکس را از محلی سفارش دهید که علاوه بر طراحی مناسب بتواند امکانات مورد نظر شما را نیز فراهم کند. متخصصان ما آماده همکاری با شما هستند.

سوالات متداول

منظور از قفسه بندی های داخلی کانکس چیست؟

بخش‌های مختلفی که در داخل کانکس طراحی میشود تا بتواند رفاه و آسایش را برای افراد درون کانکس مهیا کند به قفسه بندی داخلی معروف است.

چه عواملی قفسه بندی های داخلی کانکس را تعیین می‌کند؟

کاربری کانکس اولین عامل تعیین کننده است. پس از ان نیز نیاز و شرایط مشتری می‌تواند برخی عوامل را کم یا زیاد کند.

کانکس بارون
کانکس بارون

کانکس بارون بهترین تولید کننده انواع کانکس های ساندویچ پانل

کانکس های پرفروش

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استعلام قیمت انواع

1- کانکس

2- ساختمان پیش ساخته

👇 تماس بگیرید. 👇