کانکس غرفه بازیافت

کانکس غرفه بازیافت

برای ثبت سفارش ساخت انواع مدل های مختلف با متراژها و امکانات مختلف فرم را پر نمایید. با شما تماس خواهیم گرفت. سفارش سازی طبق پلان و خواست شما

آنچه در این مقاله می خوانید:

کانکس غرفه بازیافت توسط شهرداری سفارش داده شده و در سطح شهرها برای تفکیک زباله‌ها قرار می‌گیرد. معمولا کانکس‌های بازیافت در نمایشگاه‌ها استفاده می‌شوند، چرا که به سرعت ساخته شده و آماده نصب هستند. کانکس‌های بازیافت می‌توانند در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع مانند کانکس فروشگاهی ساخته شوند. اما کاربری اصلی آن‌ها همانطور که از نامش پیداست، بازیافت و تفکیک زباله است.

احتمالا تا به حال در سطح شهر غرفه‌های بازیافت زباله را دیده‌اید که جایگزین ساختمان‌های سنتی می‌باشند. کانکس‌های بازیافت، وزن سبکی دارند، به راحتی جابجا شده و در محل مورد نظر نصب می‌شوند. همچنین به نسبت ساختمان سنتی، مقرون به صرفه بوده و هزینه تعمیر و نگهداری پایینی دارند.

کانکس پیش ساخته بازیافت یک راهکار مناسب برای حفظ و توسعه محیط زیست است. البته در کنار این غرفه‌ها بایستی پروژه‌های حمایتی دیگری نیز برای حفظ محیط زیست در نظر گرفته شود. اما غرفه‌های بازیافت، قدمی موثر و مفید جهت حفظ میراث کشور برای آیندگان است.

کاربرد جمع آوری و تفکیک زباله
مزایا امکان سفارشی سازی، نصب آسان، قابل جابجایی، سازگاربا محیط، استحکام بالا، اقتصادی و مقرون به صرفه
امکانات درب ضد سرقت، پنجره دوجداره با حفاظ، امنیت بالا، هواکش قوی، تاسیسات برق

کانکس بازیافت چیست؟

کانکس بازیافت یا غرفه بازیافت چیست؟ کانکس بازیافت یا غرفه بازیافت در معابر و محل رفت و آمد افراد قرار می‌گیرد تا زباله‌های خشک مانند کاغذ، نان خشک، انواع فلزات و… را تفکیک کند. این زباله‌ها از سایر زباله‌ها جدا می‌شوند و دوباره با استفاده از سیستم بازیافت به مرحله تولید باز می‌گردند.

این امر باعث می‌شود که برای مثال کاغذ کمتری تولید شده و از قطع بی‌رویه درختان جنگل جلوگیری شود. علاوه بر حفظ جنگل‌ها و محیط زیست، هزینه تولید کاغذ کاهش می‌یابد. به همین خاطر غرفه‌های بازیافت در سطح شهر قرار می‌گیرند تا به کمک شهرداری و سایر ارگان‌ها تفکیک زباله، به یک کار فرهنگی تبدیل شود.

مشخصات فنی کانکس غرفه بازیافت چیست؟

اسکلت کانکس بازیافت از نوع پروفیل آهنی با ابعاد 40*40 یا 40*60 است. شاسی کانکس‌ها دارای دو نوع موازی و دور کلاف آهنی با نمره 14 می‌باشد. معمولا سقف کانکس بازیافت به صورت هلالی بوده و جنس آن از ورق‌های گالوانیزه است.

ابعاد غرفه بازیافت با توجه به نیاز پروژه و درخواست مشتری تعیین می‌گردد. اما در حالت استاندارد طول کانکس‌ها 6 متر و عرض آن‌ها 4.2 متر است. کانکس دارای یک اتاق یا دو اتاق می‌باشد که معمولا یک اتاق برای جمع آوری زباله از متصدی و اتاق دیگر برای تفکیک زباله است.

از آنجایی که زباله‌های دریافتی از متصدی تنها کاغذ یا زباله‌های خشک نیستند. بایستی کانکس دارای هواکش قوی باشد تا غرفه دارای بوی نامطبوع نباشد. زباله‌ها در این غرفه برای مدت کوتاه مانده و سپس به محل دیگری برای بازیافت منتقل می‌شوند. جنس کانکس‌ها نیز بر اساس نظر و درخواست خریدار تعیین می‌گردد.

پوشش دیوارهای داخلی کانکس از PVC است که قابل شستشو می‌باشد. پنجره‌های غرفه، دوجداره بوده و دارای حفاظ آهنی هستند. اتصالات کانکس نیز توسط پیچ‌های سرمته‌دار و پرچ‌ها با نمره 15 یا 18 و یا 25 انجام می‌شود. غرفه دارای تاسیسات برقی از جمله کلید، پریز و فیوز مینیاتور نیز می‌باشد.

connex baron

برای سفارش انواع کانکس ها طبق پلان شما با شماره های شرکت تماس بگیرید.

کانکس بازیافت زباله چه ویژگی‌هایی دارد؟

از جمله ویژگی‌های کانکس غرفه بازیافت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • متحرک بودن: کانکس بازیافت می‌تواند دارای چرخ بوده و به راحتی از مکانی به مکان دیگر منتقل شود.
  • مقاوم در برابر زنگ زدگی: از آنجایی که غرفه‌های بازیافت از مواد اولیه باکیفیت تولید می‌شوند، در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم هستند.
  • مقاوم در برابر زلزله: کانکس‌های بازیافت علاوه بر وزن سبک، دارای مقاومت بالا در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی می‌باشند.
  • عایق برودتی و حرارتی: جنس غرفه‌های بازیافت از ورق فلزی است و این ورق‌ها در میان خود دارای یک لایه فوم عایق هستند. همین مسئله کانکس‌ها را در برابر شرایط جوی مختلف، مقاوم کرده است.
  • نصب آسان: علاوه بر حمل و جابجایی راحت، کانکس‌های بازیافت در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل مورد نظر نصب می‌شوند.
  • اقتصادی و مقرون به‌صرفه: غرقه‌های بازیافت به نسبت ساختمان‌های سنتی دائمی هزینه ساخت کمتری دارند. همچنین هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ها نیز به‌صرفه است.

فناوری‌های نوین کانکس بازیافت

در حوزه کانکس‌های بازیافت، فناوری‌های نوآورانه به سرعت در حال پیشرفت هستند تا فرایند بازیافت را کارآمدتر و هوشمندتر کنند. در ادامه به برخی از سیستم‌های بازیافتی نوینی که می‌توان در کانکس نصب کرد اشاره می‌کنیم:

1- سیستم‌های تفکیک مبتنی بر هوش مصنوعی (AI-powered sorting systems)

سیستم‌های تفکیک مبتنی بر هوش مصنوعی از الگوریتم‌های یادگیری ماشین و بینایی ماشین استفاده می‌کنند تا مواد بازیافتی را به صورت خودکار شناسایی و دسته‌بندی کنند. این سیستم‌ها با دقت بالا می‌توانند انواع مختلفی از مواد مانند پلاستیک، فلز، شیشه و کاغذ را از یکدیگر تفکیک کنند. استفاده از هوش مصنوعی در کانکس‌های بازیافت به کاهش خطاها، افزایش سرعت فرایند و بهبود کیفیت مواد بازیافتی منجر می‌شود.

2- فناوری‌های رباتیک در بازیافت (Robotic recycling technologies)

ربات‌های بازیافت به عنوان یک نوآوری دیگر در این صنعت مطرح هستند. این ربات‌ها قادرند با استفاده از حسگرها و بازوهای مکانیکی، مواد را به طور دقیق و با سرعت بالا جدا کنند. این فناوری می‌تواند به طور قابل توجهی بهره‌وری فرایندهای بازیافت را افزایش دهد و به ویژه در مکان‌هایی که دسترسی به نیروی انسانی محدود است، بسیار مفید واقع شود.
به طبع نصب این فناوری‌ها نیازمند تخصص است و هزینه بالایی به همراه خواهد داشت. با این حال هزینه‌های اجرایی را می‌تواند کاهش دهد. در صورت نصب پانل‌های خورشیدی بر روی سقف کانکس بازیافت نیز می‌توانید همواره از وجود برق برای فعالیت این سیستم‌ها اطمینان خاطر داشته باشید.

قیمت کانکس غرفه بازیافت چقدر است؟

برای خرید کانکس غرفه بازیافت و اطلاع از قیمت آن، بایستی به متراژ، نوع متریال مصرفی، امکانات داخلی و نوسانات اقتصادی بازار توجه کرد. برای مثال اگر برای ساخت غرفه از درب‌های آلومینیومی استفاده شود، بدون شک قیمت آن کمتر از درب‌های ضد سرقت می‌شود.

با این حال شرکت‌های وجود دارند که با بهره‌مندی از سود کم، به رفاه مشتریان خود می‌اندیشند. این شرکت‌ها انواع کانکس را با کیفیت بالا و قیمت مناسب در اختیار خریداران قرار می‌دهند. شما عزیزان نیز می‌توانید برای خرید کانکس بازیافت با قیمت مناسب با کارشناسان فروش کانکس بارون تماس بگیرید.

نکات مهم برای خرید کانکس غرفه بازیافت

هنگام خرید کانکس بازیافت به نیاز پروژه توجه نموده و بر اساس آن، متراژ و جنس کانکس را انتخاب کنید. کانکس پیش ساخته‌ای که خریداری می‌کنید بایستی دارای طرح و رنگ خاص باشد تا به شهر زیبایی ببخشد و به نوع هارمونی ایجاد کند.

هر چه متریال مصرفی کانکس با کیفیت‌تر باشد یا ابعاد آن بیشتر باشد، بی شک قیمت کانکس نیز بیشتر است. از همین رو اگر برای انتخاب کانکس مناسب دچار تردید هستید، با کارشناسان فروش کانکس بارون تماس گرفته و مشاوره قبل از خرید دریافت کنید.

سوالات متداول کانکس غرفه بازیافت

آیا کانکس غرفه بازیافت برای هر مکانی مناسب است؟

با توجه به کیفیت بالایی که کانکس‌های بازیافت دارند، می‌توان از آن‌ها در شرایط آب و هوایی متنوع استفاده کرد.

ساعت کار غرفه‌های بازیافت چقدر است؟

هر منطقه و شهر دارای ساعت کاری متفاوتی هستند. اما در حالت کلی کانکس‌های بازیافت از شنبه تا چهارشنبه از ساعت‌ 8 صبح تا 4 عصر و پنجشنبه تا ساعت 2 ظهر مشغول فعالیت می‌باشند.

فروش زباله‌های بازیافتی به چه صورت است؟

فروش زباله بازیافتی توسط شرکت‌های مربوطه انجام می‌شود. این شرکت‌ها زباله‌ها را دریافت کرده و پس از جمع‌آوری، بازیافت می‌کنند.

برای دانلود پی دی اف مقاله کانکس غرفه بازیافت لینک کلیک کنید.

Picture of کانکس بارون (تولید و فروش انواع کانکس)

کانکس بارون (تولید و فروش انواع کانکس)

بهترین شرکت کانکس سازی در ایران

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استعلام قیمت انواع

1- کانکس

2- ساختمان پیش ساخته

👇 تماس بگیرید. 👇