فونداسیون خانه های پیش ساخته

فونداسیون خانه های پیش ساخته

برای ثبت سفارش ساخت انواع مدل های مختلف با متراژها و امکانات مختلف فرم را پر نمایید. با شما تماس خواهیم گرفت. سفارش سازی طبق پلان و خواست شما

آنچه در این مقاله می خوانید:

فونداسیون خانه های پیش ساخته چیست و چرا این مدل از خانه‌ها مقاومت زیادی دارند؟ جنس بتن بسیار سبک است و با وجود سبکی بیش از حد، مقاومت زیادی در برابر عوامل محیطی دارد. به همین دلیل در خانه‌های پیش ساخته از بتن استفاده می‌شود؛ اما فونداسیون چیست؟ فونداسیون بتنی پیش ساخته چیست؟ وظیفه فونداسیون چیست؟ در این مطلب همراه کانکس بارون تولید کننده انواع کانکس درجه یک باشید تا به سوالات بسیار مهم شما پاسخ دهیم.

فونداسیون بتنی پیش ساخته چیست؟

برای اینکه بدانید فونداسیون چیست، باید بگوییم که فونداسیون به سازه‌ای گفته می‌شود که می‌تواند بارهای سازه‌ای و بارهای روی زمین را تحمل کند. فونداسیون می‌تواند بارها را تحمل کند و اگر جنس این پی ساختمان از بتن باشد، به آن فونداسیون بتنی گفته می‌شود.همانطور که در مطلب چگونه خانه پیش ساخته بسازیم خوانده‌اید، جنس بتن بسیار قوی، مقاوم و سبک است و به همین دلیل در ساخت خانه‌های آماده استفاده می‌شود.

این سازه‌ها در کارخانه‌ها ساخته می‌شود و سپس به محل پروژه منتقل و در محل نصب می‌شود. از این فونداسیون‌ها برای ساخت ساختمان‌های کوچک مانند کانکس سرویس بهداشتی، کانکس نگهبانی و… استفاده می‌شود. از این سازه در صنایع زیر هم استفاده می‌شود:

  • دکل مخابراتی
  • پایه‌های دوربین‌های ترافیک
  • چراغ‌های راهنمایی و رانندگی
  • و…

انواع فونداسیون خانه های پیش ساخته

فونداسیون خانه پیش ساخته به دو دسته کم عمق و عمیق تبدیل می‌شود. هر کدام از این دسته‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند.

1- فونداسیون کم عمق

فونداسیون خانه پیش ساخته کم عمق به چند دسته تقسیم می‌شود که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید این فونداسیون ها را می توان برای کانکس نگهبانی با خاصیت ثابت استفاده نمود.

  • فونداسیون منفرد: یکی از رایج‌ترین فونداسیون‌ها در ساخت‌و‌ساز، مدل منفرد است.
  • فونداسیون مرکب: دو یا چند ستون خانه شما به هم نزدیک است، بهتر است از این مدل استفاده کنید.
  • فونداسیون نواری: این مدل به وسیله نوار پیوسته از جنس بتن ساخته می‌شود و اگر می‌خواهید دیواره‌های آجری را یکنواخت به زمین منتقل کنید، باید از جنس نواری استفاده کنید.
  • فونداسیون گسترده: اگر بار وارده از سازه به ستون و دیوار خانه پیش ساخته زیاد باشد، باید از این مدل استفاده استفاده شود.

2- فونداسیون عمیق

فونداسیون خانه پیش ساخته عمیق به دو دسته زیر تقسیم می‌شود:

  • فونداسیون شمعی: برای انتقال بارهای سنگین از سازه به لایه‌های سنگ سخت در سطح زمین استفاده می‌شود مناسب سازه های مسکونی نظیر کانکس ویلایی، مسکونی و انواع خانه پیش ساخته بزرگ
  • فونداسیون‌های حفاری: اگر عمق لایه‌های سخت زیر سطح زمین بین 10 تا 100 متر باشد از این مدل فونداسیون استفاده می‌شود.
connex baron

برای سفارش انواع کانکس ها طبق پلان شما با شماره های شرکت تماس بگیرید.

فونداسیون پیش ساخته بتنی دکل

وظیفه فونداسیون یا پی ساختمان، انتقال بار و فشارها از نقاط مختلف به زمین است. اگر جنس این فونداسیون‌ها مقاوم نباشد، نمی‌تواند دکل یا خانه را حفظ کند و فرو می‌ریزد. از طرفی دیگر این فونداسیون‌ها در برابر بادهای شدید، نشست‌زمین، مناطق زلزله زده استفاده می‌شود؛ زیرا فونداسیون بتنی می‌تواند از سازه در برابر بادهای شدید و… مقاومت کند.

دلایل استفاده از بتن در فونداسیون پیش ساخته بتنی

درون دکل‌ها و یا تیر‌های برق که از فونداسیون بتنی ساخته شده‌است، معمولا میل‌گردهای بادوام قرار گرفته. این میل‌گردها در افزایش مقاومت دکل تاثیرگذار هستند. در ادامه با دو تا از مهمترین دلیل استفاده از بتن آشنا می‌شوید.برای ساختن دکل‌ها و سازه‌ها، به یک سطح صاف نیازمند است و بتن در سطوح صاف راحت‌تر ساخته می‌شود؛ بتن آب را جذب نمی‌کند و به سختی آلوده می‌شود.

قالب‌بندی فونداسیون پیش ساخته بتنی

فنداسیون‌های پیش ساخته در مدل‌های مختلفی مانند آجری، تخته‌ای، فلزی، بتنی قالب بندی می‌شوند.از قالب‌بندی آجری برای بتن‌ریزی مجدد بر روی پایه دکل‌ها استفاده می‌شود. از قالب‌ریزی تخته‌ای برای کلاف‌های تحتانی استفاده می‌شود و مدل تخته‌ای نسبت به آجری، فلزی و… به صرفه‌تر است.

یکی از گران‌ترین قالب‌بندی‌ها، از جنس فلز است. به دلیل اینکه مدل فلزی گران‌است، در پروژه‌های کوچک استفاده می‌شود. یکی از کارهای بسیار مهمی که قبل از بسته‌شدن مدل فلزی انجام می‌شود، روغن کاری شدن قالب است تا آب جذب نشود.

فونداسیون خانه های پیش ساخته بتنی (عمیق و کم عمق)

فونداسیون خانه های پیش ساخته بتنی، جز مستحکم و مقاوم‌ترین سازه‌ها است. اگر می‌خواهید یک اتاق پیش ساخته تهیه کنید ولی اطلاعات مفیدی ندارید، می‌توانید با پشتیبانی کانکس بارون تماس بگیرید تا تیم پشتیبانی ما اطلاعات دقیق تری در اختیار شما قرار دهد.

برای دانلود پی دی اف مقاله فونداسیون خانه های پیش ساخته روی لینک کلیک کنید.

Picture of کانکس بارون (تولید و فروش انواع کانکس)

کانکس بارون (تولید و فروش انواع کانکس)

بهترین شرکت کانکس سازی در ایران

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استعلام قیمت انواع

1- کانکس

2- ساختمان پیش ساخته

👇 تماس بگیرید. 👇