کانکس بارون: مرجع کانکس ایران

چگونه خانه پیش ساخته بسازیم؟

چگونه خانه پیش ساخته بسازیم؟
آنچه در این مقاله می خوانید:

چگونه خانه پیش ساخته بسازیم؟ آیا خودتان می‌خواهید اتاق پیش ساخته بسازید تا در هزینه‌ها صرفه جویی کنید؟ حتما می‌دانید که اگر خانه شما عایق‌بندی ضعیفی داشته باشد و نتواند دمای اتاق را حفظ کند، ممکن است به وسایل خانگی شما آسیب بزند. ساخت خانه پیش ساخته سبک، ایمن و دارای عایق صدا، سرما و گرما باعث می‌شود شما با یک تیر دو نشان بزنید. تیر اول حفظ جان خود و تیر دوم هم مانع خراب شدن وسایل خانگی است. در این مطلب از سایت کانکس بارون، ما می‌خواهیم به شما بگوییم که چگونه خانه پیش ساخته بسازیم.

ساخت خانه پیش ساخته در 6 مرحله

اگر تصمیم دارید خودتان کانکس یا سازه پیش ساخته بسازید، ممکن است با مراحل آن آشنا نباشید. به همین دلیل ما در این ادامه این مطلب از سایت کانکس بارون می‌گوییم که چگونه ساختمان پیش ساخته بسازید. مراحل ساخت سازه پیش ساخته در 6 مرحله طراحی، فونداسیون، ساخت اسکلت، پوشش های خارجی و داخلی، و تاسیسات الکتریکی و مکانیکی تقسیم می‌شود.

1- طراحی

در مرحله اول ساخت کانکس، سازه، ساختمان یا خانه آماده نقشه معماری طبق درخواست مشتری طراحی می‌شود. در نقشه تعداد طبقه‌ها، سبک سازه، ابعاد خانه و ابعاد پنجره طراحی می‌شود. به کمک نرم‌افزارها اسکلت اتاق‌ها و کل سازه طراحی می‌شود. در مرحله طراحی، ضخامت ورق، نوع ستون، رعایت فاصله‌های ستون، وضعیت سازه مانند و… مشخص می‌شود تا در مرحله‌های بعدی کارها راحت‌تر و سریع‌تر به اتمام برسد قابل توجه است که کلیه متریال ها براساس همین نقشه طراحی تعیین می شود و برای هر کانکسی متریال متفاوت است. به عنوان مثال پلان کانکس ویلایی با کانکس فروشگاهی متفاوت است و ضوابط مرتبط به خود را دارد.

2- فونداسیون

دومین مرحله که اساس ساخت‌و‌ساز است، فونداسیون نام دارد. برای اینکه بدانید فونداسیون چیست و چگونه در ساخت خانه پیش ساخته تاثیرگذار است، باید بگوییم که به فونداسیون پی ساختمان هم گفته می‌شود و وظیفه آن تحمل بارهای سازه‌ای و توزیع بارها روی زمین است. در مرحله فونداسیون، اسکلت ساختمان پیش ساخته طبق طرحی که مشتری درخواست کرده است، ساخته می‌شود. اگر در نقطه‌ای از طرح باید دیوار قرار بگیرد، پی قرار می‌گیرد تا دیوار بر روی آن قرار بگیرد. این کار باعث می‌شود تا دیوار مقاومت بیشتری داشته باشد.

نکته حائز اهیمت این است در صورتی که کانکس کوچک باشد نیازی به فونداسیون نیست مانند کانکس های تا 8 متر مربع نظیر کانکس نگهبانی، کانکس سرویس بهداشتی و کیوسک های متحرک.

3- ساخت اسکلت

یکی از مراحل فونداسیون، ساخت اسکلت است. در این مرحله دیوار و سقف ساخته می‌شود. اولین قسمتی که در ساخت اسکلت خانه پیش ساخته به آن اهمیت داده می‌شود، ساخت دیوار است. برای ساخت دیوار باید اندازه دقیق دیوار، در و پنجره مشخص شده باشد که در مرحله طراحی مشخص می‌شود. دیوار یکی از اصلی‌ترین بخش‌های سازه است که در مدل‌های مختلفی مانند چوبی، فلزی، بتنی و… ساخته می‌شود. برخی از دیوارها تو خالی هستند که می‌توان به مدل‌های LSF اشاره کرد. در درون دیوارهای تو خالی می‌توان عایق قرار داد.

دیوارها به دو نوع باربری و غیر باربری تقسیم می‌شوند. وظیفه دیوارهای باربری پشتیبانی بار روی سقف و طبقات است و وظیفه دیوار غیر باربری پارتیشن بندی و جداسازی فضا است. سقف‌های خانه و ویلاهای آماده به دو نوع صاف و شیبدار تقسیم‌بندی می‌شوند. یکی از تفاوت‌های سقف‌های شیبدار با سقف‌های صاف انجام دادن یا ندادن زیر سازی ها است. در سقف‌های شیب‌دار نیازی نیست زیرسازی انجام شود و تنها لازم است آن‌را نصب کنید. در سقف‌های صاف، اول سازه نصب می‌شود و سپس خرپاِ تخت روی عرشه فولاد یا بتن اجرا می‌شود تا بارِ سقف روی خرپا و عرشه قرار بگیرد و سقوط نکند. اگر بار به خوبی روی عرشه‌های فولادی یا بتنی قرار بگیرد، سقف دچار لغزش نمی‌شود.

4- پوشش های خارجی و داخلی در ساخت خانه آماده

پوشش‌های درون خانه یا بیرون از خانه کمک می‌کند تا دمای هوای درون اتاق به خارج منتقل نشود یا حشرات به درون سازه وارد نشوند. این پوشش‌ها به دیوار کمک می‌کند تا در برابر حرارت، آب و… مقاومت بیشتری به‌دست بیاورد.

عایق دیوار

عایق‌های دیواری که در خانه پیش ساخته مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جنس پشم سنگ و دیگر جنس‌ها است. یکی از دلایلی که پشم سنگ بیشتر استفاده می‌شود، این است که قیمت آن مقرون به صرفه است.

دیوارهای خارجی

برای اینکه بهتر بدانید چگونه خانه پیش ساخته بسازیم، باید در مورد دیوارهای خارجی اطلاعات مناسبی در اختیار شما قرار دهیم. در نمای بیرونی ساختمان‌های آماده، از پانل‌های سیمانی و فیبری استفاده می‌شود. این پانل‌ها روی سازه‌های از جنس فلزی گالوانیزه نصب می‌شوند و مانند یک دیوار مقاوم است و این نماها به دو روش سنتی و یا پیش ساخته تولید می‌شوند.

دیوارهای داخلی

جنس دیوارهای داخلی در کانکس و دیگر سازه‌های پیش ساخته مانند نگهبانی، سرایداری، آتش نشانی و…، گچی هستند و در درون این دیوارها از فوم یا ورق‌های پلی استایرن استفاده می‌شود؛ زیرا عایق پلی استایرن مانع نفوذ صدا حرارت و رطوبت به درون خانه می‌شود. ضخامت این دیوارها در مرحله اول ساخت خانه پیش ساخته مشخص می‌شود و جنس دیوارهای داخلی این خانه‌ها به شرح زیر هستند:

  • پانل های گچی
  • پانل سیمانی
  • پانل های چوبی (MDF)

به دلیل اینکه ساختمان‌های پیش ساخته باید عایق‌دار باشند، سرعت ساخت این خانه سریع باشند و وزن آن سبک باشد، از جنس گچ برای پوشاندن سقف و دیوارهای خانه استفاده می‌کنند.

5- تاسیسات الکتریکی و مکانیکی

یکی از مواردی که در دوره‌های آموزشی چگونه خانه پیش ساخته بسازیم به هنرجویان آموزش می‌دهند، انتخاب جنس تاسیسات الکتریکی و مکانیکی برای لوله‌کشی و سیم‌کشی، است. برخی از کانکس ها مانند کانکس کارگاهی به عنوان کانکس ساده محسوب می شوند و امکانات تاسیسات الکتریکی و مکانیکی اولیه را دارند.

مکانیک

جنس لوله‌های آب، گاز و چاه خانه‌های پیش ساخته باید از سوپر پایپ و یا پی وی سی فشرده باشد؛ زیرا این جنس‌ها در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی مقاومت بیشتری دارند.

تاسیسات الکتریکی

یکی از موارد مهم که قبل از ساخت خانه باید بدانید، تاسیسات الکتریکی ضروری برای سیم‌کشی روشنایی، سوکت‌های برق، تابلو برق و پریز و سیم تلفن است. این وسایل مانند خانه‌های ثابت برای شما و مشتریان ما ضروری است و شما قبل از راه‌اندازی کامل ساختمان یا کانکس پیش ساخته، باید یک جای مناسب برای آن انتخاب کنید.

6- درب ها و پنجره ها

جنس درب کانکس یا خانه‌های آماده باید از چوب، فلز، آلومینیوم، MDF، UPVC باشد با قابلیت ضد سرقت باشند. اگر شما به دنبال ساخت ویلا پیش ساخته هستید، پنجره شما باید از جنس آلومینیومی دو جداره باشد.

جنس خانه پیش ساخته چوبی

اگر می‌خواهید جنس خانه شما چوبی باشد، ما از چوب مرغوب و مواد ضد آب استفاده می‌کنیم تا سازه شما در برابر آب و باران مقاوم باشد. اگر سازه شما در مناطق خشک و بدون باران هم باشد، بهتر است با رنگ و مواد آب گریز عایق بندی مقاومت آن را افزایش دهید.

جنس خانه پیش ساخته بتنی

با وجود اینکه اسکلت خانه های پیش ساخته بتنی فلزی هستند، وزن آن‌ها کم است. دومین مزیت جنس بتنی برای خانه‌های پیش ساخته، مقاومت بالای این سازه ها است.

جنس خانه پیش ساخته PVC

اگر به دنبال سازه‌ای هستید که ضد حریق و در برابر شرایط آب و هوایی، صدا، سرما و گرما مقاوم باشد، باید به دنبال خرید خانه پیش ساخته PVC باشید. وزن این جنس سبک است و نکات قوت این سازه‌ها به شرح زیر است:

  • مقاوم در برابر شرایط جوی نامساعد.
    عایق‌بندی در برابر صدا، گرما و سرما.

جنس خانه پیش ساخته با فولاد نازک (LSF)

از جنس فولاد نازک در کانکس و ساختمان‌های پیش ساخته استفاده می‌شود. یکی از مزیت‌های این سازه، پایین بودن وزن و سبک بودن آن است. روکش خانه پیش ساخته فولاد نازک از جنس گالوانیزه است.
خانه پیش ساخته LSF در برابر زلزله مقاوم است و ورق‌های آن از طریق جوشکاری و یا پیچ و مهره متصل می‌شود.

نکات مهم قبل از ساخت خانه پیش ساخته در ایران

اگر شما تصمیم بگیرید خودتان خانه پیش ساخته بسازید، ممکن است نتوانید قالب‌ها را به خوبی به‌هم متصل کنید و بهتر است با یک شرکت معتبر قرارداد عقد کنید. قبل از عقد قرارداد بهتر است در سایت شرکت ما جستجو کنید و نمونه‌کارهای ما را مشاهده کنید و در صورتی که از نمونه‌کارهای ما راضی بوده‌اید، با پشتیبانی ما تماس بگیرید تا ما بتوانیم به شما کمک کنیم با چگونگی ساخت خانه پیش ساخته آشنا کنیم و یا مدیریت ساخت خانه آینده شما را برعهده بگیریم.

چگونه خانه پیش ساخته بسازیم؟ راهنمای 0 تا 100 ساخت (تضمینی)

خانه محل زندگی شما، خانواده‌شما و وسایل بسیار گران قیمت است. اگر یک خانه نتواند دمای اتاق را حفظ کند، ممکن است کولر آن آسیب ببیند و خرید یک کولر جدید هزینه زیادی دارد. حالا که شما در این مطلب دانسته‌اید چگونه خانه پیش ساخته بسازیم؟ و دانسته‌اید که وزن این خانه‌ها سبک هستند و عایق‌بندی این سازه‌ها مانع ورود یا خروج هوا از ساختمان می‌شود، بهتر است به دنبال خرید آن باشید تا وسایل خانگی شما کمتر آسیب ببینند و در یک فضای زیبا و مقاوم زندگی کنید. برای اطلاع از قیمت کانکس های کانکس بارون با شماره های سایت تماس حاصل فرمایی.

برای دانلود پی دی اف مقاله چگونه خانه پیش ساخته بسازیم؟ روی لینک کلیک کنید.

کانکس بارون
کانکس بارون

کانکس بارون بهترین تولید کننده انواع کانکس های ساندویچ پانل

کانکس های پرفروش

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استعلام قیمت انواع

1- کانکس

2- ساختمان پیش ساخته

👇 تماس بگیرید. 👇