آب بندی سقف کانکس

برای ثبت سفارش ساخت انواع مدل های مختلف با متراژها و امکانات مختلف فرم را پر نمایید. با شما تماس خواهیم گرفت. سفارش سازی طبق پلان و خواست شما

آنچه در این مقاله می خوانید:

شاید آب بندی سقف کانکس موردی بی‌اهمیت به نظر برسد اما در صورت عدم توجه به این موضوع باید منتظر آسیب کانکس باشید. جهت بالا بردن عمر کانکس و دوام آن در برابر شرایط جوی نامناسب می‌بایست توسط مجریان و کارشناسان اجرای آب بندی کانکس بارون، این اقدام را انجام دهید. توجه داشته باشید شرکت‌های معتبری از این دست باید از مواد جدیدی مانند رول آب بندی اپوکسی و ممبران پلیمری استفاده کنند چرا که دیگر خیالتان از بابت آب بندی راحت است‌. به طور مثال مواد پلیمری با انعطاف بالایی که دارند، می‌توانند به راحتی روی سقف اجرا شوند و از کانکس در برابر ورود آب محافظت کنند.

کانکس‌ها معمولا برای مدت زمان معین و محدود تری نسبت به سایر مصالح مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما این موضوع بدان معنی نیست که این سازه در معرض برف و باران قرار نمی‌گیر‌د، از همین جهت آب بندی سقف کانکس اهمیت زیادی دارد. چرا که نفوذ آب به داخل کانکس باعث خرابی سازه ساختمانی می‌شود. اهمیت رسیدگی به آب بندی سقف پانل در استان‌های شمالی کشور بیشتر از سایر مناطق است چرا که در بیش‌تر فصول سال بارندگی وجود دارد. آب بندی سقف کانکس به عنوان یک روش بسیار مهم در مراقبت از کانکس در برابر شرایط جوی می‌بایست مطابق با استانداردهای بهینه انجام شود. به همین دلیل هم  انتخاب مواد باکیفیت اهمیت زیادی دارد.

بهترین متریال برای آب بندی سقف

برای این‌که آب بندی، با کیفیت مناسبی انجام شود می‌بایست مجری طرح از مواد مرغوبی استفاده کند. این مواد به شرح زیر است:

رول آب بندی اپوکسی

این ماده یکی از متریال پر کاربرد برای آب بندی است. این نوع مواد آب بندی با پایه اپوکسی، مقاومت و دوام بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید این ماده را به راحتی به سقف متصل کنید. رول اپوکسی به خوبی در برابر نفوذ آب باران و‌ برف به داخل کانکس جلوگیری می‌کند. به دلیل مقاومت بالای این متریال، تغییرات دمایی و آب و هوایی را بدون مشکل خاصی تحمل می‌کنند.

ممبران بیتومینی برای آب بندی سقف کانکس

ممبران بیتومینی از ترکیب مواد آلی و معدنی ساخته می‌شوند و دو لایه دارند. این ممبران‌ها در واقع به عنوان یک پوشش محافظتی پایدار روی سقف کانکس نصب می‌شوند. ممبران‌ها را به واسطه حلقه‌های گرمکن یا چسب‌های خاصی به سقف کانکس متصل می‌کنند و ترک‌ها اتصالات را تحت پوشش قرار می‌دهند‌. با استفاده از ممبران می‌توانید سازه ساختمانی را در برابر شرایط ناپایدار جوی، اشعه ماورای بنفش و سایر عوامل آسیب‌زا محافظت کنید.

ممبران پلیمری برای آب بندی سقف کانکس

این ممبران‌ها از مواد پلیمری مصنوعی و سنتتیک ساخته می‌شوند که بر پایه نفت هستند. ممبران پلیمری ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که همین عامل باعث محبوبیت آن‌ها شده است:

  • انعطاف زیاد: ممبران‌های پلیمری به دلیل ساختاری که دارند، خاصیت الاستیسیته و انعطاف آن‌ها باعث شده تا برای آب بندی سقف کانکس مناسب باشند. همچنین ممبران می‌تواند به راحتی حرکات فیزیکی کانکس را تحمل کند و آسیب نبیند.
  • مقاوم به تغییرات دمایی: این ممبران در برابر تغییرات دمایی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد. از این رو می‌توانند کانکس را در برابر آسیب‌های مربوط به تغییرات دما محافظت کنند.
  • استحکام بالا در برابر شرایط آب و هوایی: این ممبران از نفوذ آب برف و باران به داخل کانکس جلوگیری می‌کند. به همین دلیل سازه هیچ‌گاه دچار زنگ زدگی، خوردگی و‌ رشد کپک و قارچ نمی‌شود. این موضوع تاثیر بسیار زیادی در طول عمر و دوام کانکس دارد.

مراحل آب بندی کانکس

برای آب بندی سقف کانکس باید از یک فرد متخصص کمک بگیرید چرا که نقص در هر کدام از مراحل زیر باعث نفوذ آب به داخل سازه شده و عمر آن را کم می‌کند. مراحل آب بندی سقف کانکس به شرح زیر است:

1- آماده سازی سطح سقف

ابتدا برای آب بندی، سقف را به خوبی تمیز کرده و آماده کنید. وجود هرگونه گرد و غبار و روغن باعث عدم چسبیدن مواد آب بند روی سقف می‌شود، به همین دلیل تمیز کردن آلودگی در مرحله اول اهمیت دارد.

2- نصب لایه‌ آب بندی

پس از آماده سازی سطح، می‌بایست لایه‌های آب بندی را به ترتیب روی هم قرار دهید‌. برای این‌کار باید مواد آب بندی مناسب را انتخاب کرده و با روش مخصوص به سطح کانکس نصب کنید. این مرحله اهمیت بسیار زیادی دارد و باید مواد آب بندی با کیفیتی تهیه شود تا مراحل بعدی به خوبی انجام گیرد. برای تهیه مواد، بهتر است شرکت‌های معتبری را انتخاب کنید و آن‌ها در رابطه با انتخاب آب بند مناسب، شما را راهنمایی می‌کنند.

3- جلوگیری از نفوذ آب در اتصالات و ترک ها

در این مرحله باید به نحوه اتصال درزها توجه زیادی شود. همچنین دقت داشته باشید که اتصالات باید به خوبی پوشش داده شوند و هیچ نقطه‌ای از آب‌بندی خارج نمی‌شود. استفاده از چسب‌ها و مهر و موم‌ها می‌تواند مفید واقع شود. در صورتی که تا پایان این مرحله، مراحل آب بندی به خوبی صورت گیرد، خیالتان از بابت آب بندی سازه و عدم آسیب آن راحت باشد.

connex baron

برای سفارش انواع کانکس ها طبق پلان شما با شماره های شرکت تماس بگیرید.

نکات ضروری در آب بندی سقف کانکس

برای داشتن یک آب بندی ایده‌آل توجه به نکات زیر حائز اهمیت است.

a- استفاده از مواد بروز و تکنولوژی مدرن

برای آب بندی سقف کانکس تکنولوژی‌های جدید وجود دارد که می‌تواند کارایی و دوام آب بندی را بهبود ببخشند. از این جهت بهتر است از تمامی این روش‌ها استفاده کرده و مواد جدیدی مانند ممبران پلیمری و اپوکسی را به کار ببرید. چرا که با انتخاب این مواد هیچ نقطه‌ای بدون آب‌بندی باقی نمی‌ماند.

b- در نظر گرفتن شرایط اقلیمی

می‌بایست قبل از اجرای آب بندی شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرید. به طور مثال اگر قرار است از کانکس در محیط‌هایی استفاده کنید که بارندگی‌های شدیدی دارد، بهتر است مواد آب بند بسیار مقاوم انتخاب شما باشد.

c- چک کردن مداوم پس از آب بندی

پس از انجام آب بندی سقف کانکس، نگهداری و چک کردن منظم آن اهمیت بسیار زیادی دارد. تعمیرات و بازبینی مداوم می‌تواند از خسارات بیش‌تر جلوگیری کند. در صورت خرابی در سقف کانکس بهتر است با پیمانکار حرفه‌ای مشورت کرده و آن را رفع کنید.

d- پوشش سقف کانکس برای آب بندی

علاوه بر این‌که می‌توان از مواد نوینی برای آب بندی استفاده کرد، به کار بردن ورق‌های متناسب برای سقف نیز می‌‌تواند در این امر کمک کننده باشد‌. این ورق‌ها به شرح زیر است:

ورق سینوسی

این ورق‌ها که به ورق کرکره معروف است به صورت اورلب روی هم قرار می‌گیرند که همین ویژگی باعث آب‌بندی شدن سقف کانکس می‌شود. از این روش بیش‌تر برای کانکس تیپ نرمال استفاده می‌کنند.

ورق های مطالح نوین

مصالح نوین سقفی با قرارگیری در کنار هم و داشتن یک بال مخصوص به آب‌بندی از ورود آب به داخل سازه جلوگیری می‌کند. انتخاب این روش از مطمئن‌ترین کارها برای آب بندی کانکس محسوب می‌شود.

ورق آندوویلا

این ورق یک عایق بسیار سبک سقفی است که در اکثر مواقع در مناطق زلزله خیز، آن را به کار می‌برند.

آب بندی سقف کانکس | مراحل + نکات ضروری

آب بندی سقف کانکس طی مراحلی انجام میگیرد که دقت در انجام آن، باعث می‌شود تا بتوان از ورود آب به داخل سایت جلوگیری کرد. در این راستا مجریان متبحر جهت آب‌بندی سقف کانکس در کانکس بارون، آماده فروش محصولات آب بند و اجرای آن‌ها روی سقف هستند. برای آب بندی سقف کانکس از موادی مانند اپوکسی و ممبران می‌توان استفاده کرد‌. همچنین به کار بردن ورق‌هایی مانند ورق آندوویلا و ورق سینوسی برای آب‌بندی بسیار کمک کننده است. هنگام انتخاب روش آب بندی سقف می‌بایست به نکاتی مانند شرایط جوی و چک‌ کردم مداوم سقف توجه داشته باشید تا از بروز خسارات جلوگیری شود‌.

برای دانلود پی دی اف مقاله آب بندی سقف کانکس روی لینک کلیک کنید.

Picture of کانکس بارون (تولید و فروش انواع کانکس)

کانکس بارون (تولید و فروش انواع کانکس)

بهترین شرکت کانکس سازی در ایران

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استعلام قیمت انواع

1- کانکس

2- ساختمان پیش ساخته

👇 تماس بگیرید. 👇